Jak nastavit doplněk fotorecenze v Shoptetu?
Doplněk Fotorecenze
Nechte za sebe promluvit své zákazníky pomocí fotorecenzí. Ukažte, že u vás lidé rádi nakupují a že jsou se svými objednávkami a hlavně produkty od vás spokojení. Díky našemu doplňku budete moci fotorecenze automaticky sbírat a zveřejnit je na svém e-shopu – na hlavní stránce i v detailu konkrétního produktu pod jeho popisem.
Jak přidat fotorecenze do vašeho e-shopu?
1) Nejprve naistalujte doplněk Fotorecenze do vašeho e-shopu. Instalaci proveďte v Shoptet marketplace.
2) V administraci vašeho e-shopu, přejděte do sekce Propojení > Správce doplňků > karta Marketing -> Fotorecenze.
3) Nyní již vidíte uvodní přehled fotorecenzí. Doplněk je aktivní a bude odesílat žádosti o recenze dle nastavení.
4) Nyní můžete nastavit, jak budete získávat fotorecenze. Přejděte do sekce Sběr recenzí. Jako první zde máme možnost nastavit automatickou publikaci recenzí ve vašem e-shopu. Např. všechny recenze se čtyřmi hvězdičkami a více se publikují automaticky.
Recenze, které nebudou publikovány automaticky můžete ručně schválit nebo vrátit zákazníkovi (nevhodná nebo vulgární fotografie).
5) Nyní můžete nastavit načasování žádostí o fotorecenzi. Fotorecenzi lze žádat pouze u zaplacených objednávek.
6) Jako motivace pro poskytnutí recenze zde slouží nabídnutí slevového kupónu. Můžete nastavit výši této slevy nebo kupóny zcela vypnout, to ale nedoporučujeme.
Upozornění: Tato funkce je dostupná pouze pro e-shopy s tarifem Profi a vyšším nebo po instalaci doplňku Slevové kupóny.
7) Nakonec můžete upravit obsah samotných emailů se žádostí o fotorecenzi. Podporované jazyky jsou nyní čeština a slovenština. Zákazníkovi se odešle e-mail v jazykové verzi, která odpovídá jazyku objednávky.
Výchozí podoba e-mailu se žádostí o fotorecenzi je uvedena na následujícím obrázku. Logo vašeho e-shopu je do hlavičky emailu vloženo automaticky.
8) Nyní můžete nastavit, jak budete fotorecenze zobrazovat ve vašem e-shopu. Přejděte do sekce Zobrazení recenzí.
Fotorecenze se na vašem online obchodu budou volitelně zobrazovat na home page prostřednictvím widgetu a také přímo v detailu produktu pod jeho podrobným popisem.
9) Pokud ještě nechcete posílat žádosti o fotorecenze zákazníkům, tak si před zaktivněním doplňku upravte načasovnání emailů.
Přejděte do sekce Sběr recenzí -> Načasování žádosti -> a zde zvolte Neodesílat žádosti o fotorecenze.
Jak si mohu doplněk vyzkoušet jako zákazník?
Doplněk můžete vyzkoušet tak, jako váš zákazník ve vašem eshopu.
Ve vašem eshopu uděláte objednávku s nějakým produktem a vaší emailovou adresu. Tuto objednávku si v administraci eshopu označte jako vyřízenou (stav objednávky) a zaplacenou, tj změňte stav objednávky jako pro běžného zákazníka, který úspěšně nakoupit a zaplatil.
Nyní si pro tuto objednávku manuálně zažádejte o fotorecenzi. Skopírujte si kód objednávky (např. 2023000005) a přejděte do administrace Fotorecenzí. v administraci Fotorecenzí přejděte do Obecné nastavení -> Manuální odeslání fotorecenzí. Zde vlože kód objednávky a dejte odeslat.
Odeslání žádosti může trvat až několik hodin. Pro odeslání musí být objednávka ve stavu pro odeslání žádosti a doplněk aktivní. Stav doplňku a povolené stavy objednávek uvidíte také v Obecném nastavení v administrace Fotorecenzí.
Na email, který je uvedený ve vaší objednávce, přijde žádost o fotorecenzi, kde budete moci přidat fotorecenzi. Nahrajete fotku, dáte hodnocení a případně nějaký text. Fotorecenze se u hodnoceného produktu zobrazí hned nebo až po schválení (podle vašeho nastavení). Na email vám přijde odměna ve formě slevového kódu, pokud tuto funkci máte nastavenou. Na vašem eshopu si také pro představu můžete zapnout zobrazení vzorových fotorecenzí.
Jak funguje rozesílání emailů a odhlášení z mailingu?
Co se týká emailů, tak se odesílají přímo ze služby Fotorecenze a jako odesilatel je uveden váš kontatkni email eshopu. Pokud se váš zákazník odhlásil od vašeho newsletteru, tak mu žádosti o fotorecenze můžou a nemusí chodit (záleží na vašem nastavení v obecném nastavení fotorecenzí v sekci “Odhlášený marketingový newsletter vašeho e-shopu”).
Pokud se zákazník odhlásí od odběru žádostí fotorecenzí v patičce emailu, tak mu nadále nebudou chodit žádosti o fotorecenze, ale na vaše ostatní emailové kanály a marketingový newsletter to nemá žádný vliv.
Jak získat první fotky?
Fotorecenze lze sbírat pouze u zaplacených objednávek. Po instalaci doplňku můžete jednorázově odeslat žádost o recenzi všem zákazníkům, kteří uhradili objednávku v posledních dvou měsících. Přejděte do sekce Obecná nastavení > Odeslat žádosti o fotorecenze.
Závěr
Gratulujeme. Vše je nastaveno. Přejeme vám hodně spokojených zákazníků a jejich fotografií.
Vyzkoušejte i další doplňky
Mapa prodejen
Zvyšte důvěryhonost e-shopu a nasměrujte zákazníka do vaší fyzické prodejny
WhastApp widget
Přidejte si WhatsApp na svůj e-shop a komunikujte se svými zákazníky podobným způsobem, jako jsou zvyklí si psát se svou rodinou a přáteli.
Jednoduše a pohodlně přes WhatsApp v mobilu.
Ukažte, že lidé u vás rádi nakupují.
SatisFlow přináší doplněk Fotorecenze pro Shoptet e-shopy, který automaticky sbírá recenze a ukazuje reálné fotky produktů od spokojených zákazníků.
Ukažte, že lidé u vás rádi nakupují.