Jak využít Social Proof na Shoptetu?

Social proof marketing v e-commerce

 

Na úvod otázka k zamyšlení: Co myslíte, který e-shop prodá víc? Ten, na kterém jsou jasně vidět početné recenze zákazníků, z nichž sálá spokojenost se zakoupeným zbožím, nebo ten, který v tomto ohledu zeje prázdnotou a reakce nemá žádné?

 

Pokud jste odpověděli, že jednoznačně ten první, pak přemýšlíte stejně jako tisícovky dalších lidí, kteří rádi sází na jistotu a se zájmem se podívají na hodnocení produktu, o jehož koupi uvažují. A jestliže v nich uvidí i fotky zboží, které odpovídají těm produktovým (nebo je dokonce v určitém směru předčí), tak je ruka v rukávě a nová objednávka na světě.

Social proof v online nakupování

   Lidé zkrátka mají ve svých genech zakódováno chovat se sociálně a při svém rozhodování brát na zřetel, co dělá okolí. Co se týká nakupování, cítíme se jaksi bezpečněji, pokud víme, že ostatní sahají také po této určité značce/modelu nebo po stejném produktu. Utvrzuje to v nás dojem, že jde o něco kvalitního, osvědčeného, s čím budeme velmi pravděpodobně spokojeni i my. Tento tzv. social proof lze právě v marketingu e-shopu dobře využít při práci se zákazníky.

Ideální obrázek produktu vs. realita

 

     Perfektní produktové fotky na neutrálním pozadí jsou něco, co vyžaduje hodiny práce nejen s focením, ale i v rámci postprocesu, kdy se fotografie finálně dolazují. Vznikne tak ideální podoba zboží, která se může dokonce i odlišit od skutečnosti, pokud se to přežene. Vypadá to krásně, ale je to tak skvělé doopravdy? Napadne v tu chvíli zákazníka. Zde právě můžeme využít recenze produktů od klientů, kteří si na našem e-shopu už nakoupili.

    Hodnocení s fotkou má extrémní důležitost, protože si díky němu návštěvník obchodu může ověřit, že skutečně dostane to, co mu slibujete. Navíc dá jasně najevo, že zboží lidé používají a jsou s ním spokojení. Vizuální komunikace má v e-commerce opodstatněně svou důležitost.

Jak získávat recenze s fotkami?

    Na internetu jsou vždy zvlášť vidět hateři a negativní hodnocení se rozdávají mnohem častěji než pochvaly. A tak může vzniknout problém, jak vlastně přimět zákazníky, aby nelitovali času a energie a recenzi ideálně i s fotografií produktu vám poslali.

    Naštěstí pro vás máme nástroj Fotorecenze, který je motivuje díky slevovému kódu vloženému do automatického e-mailu s žádostí o udělení hodnocení. Nastává win-win situace: klient je spokojený, že ušetří, a vy zase dostanete jeho posouzení zboží. Kupon se slevou má pro vás ještě další výhodu: díky němu se k vám zákazník vrátí a nakoupí si u vás znovu. Posilte svou značku a tvořte si lovebrand pomocí kvalitní komunikace.

Závěr

      Heslo důvěřuj, ale prověřuj platí i v e-commerce marketingu. Prokažte svým zákazníkům, že vám mohou věřit – jednoduchým a vizuálním způsobem. Udělené recenze můžete kromě svého e-shopu kreativně využít také například na sociálních sítích, v katalozích, testimonialech a podobně. Pokud podnikáte v oblasti módy nebo v dalších odvětvích nabízejících vzhledově atraktivní a designové produkty, jsou Fotorecenze užitečným nástrojem, který vám přinese spoustu konverzí a podpoří vaši značku.

satisflow logo

Ukažte, že lidé u vás rádi nakupují.

SatisFlow přináší doplněk Fotorecenze pro Shoptet e-shopy, který automaticky sbírá recenze a ukazuje reálné fotky produktů od spokojených zákazníků.

Ukažte, že lidé u vás rádi nakupují.